אג'יאל יום ו'

בכיתה
1. תרגול למבחן: טבלת מעקב ("עיגול ברמת העשרות").
2. תרגול למבחן: שאלה עם תנאי ("רכבת-הרים").
3. תרגול למבחן: שאלה עם לולאת while ("מחיר גבולי").

בבית
הערה מ- 9.12.18 אחה"צ: אין צורך להגיש לי התרגילים שלהלן, כי לא ביקשתי זאת.
חידוד: יש להגיש אך ורק תרגילים לגביהם כתבתי במפורש בבלוג שעליכם להגישם כשיעורי בית,  וצירפתי תאריך
         הגשה 
(שיהיה 7 ימים קדימה מיום השיעור בו ניתנו התרגילים).
         תרגילים אותם נתתי כשיעורי בית ולא ביקשתי להגישם, עליכם להכינם עד 7 ימים לאחר מועד השיעור, אך לא להגישם.

תרגיל 1.  השכרת סירות - while

חברה להשכרת סירות משכירה סירות מסוגים שונים , במשך השנה.

בחברה קיימים שלושה סוגי סירות:                 
קוד 1 סירת משוטים שעלותה 25 שקלים לשעה.                                                                   
קוד 2 סירת מנוע שעלותה 50 שקלים לשעה.
קוד 3 סירת פדלים שעלותה 40 שקלים לשעה.

כתבו  תכנית הקולטת זוגות של מספרים:

   א) הנתון הר0אשון  מציין את  קוד הסירה.

   ב) הנתון השני מציין את מספר השעות בהן משכירים את הסירה. 

הקלט יסתיים כאשר ייקלט קוד סירה 4 .

התכנית מדפיסה את מספר הסירות שהושכרו וסה"כ התשלום שקיבלה החברה.

הערה : אין צורך לבדוק את תקינות הקלט .

תרגיל 2. "מכפלת מספרים נקלטים" - while


כתבו תכנית הקולטת מהמשתמש מספרים שלמים עד לזקיף 999-.

התכנית תדפיס את מכפלת המספרים הזוגיים שנקלטו.

תרגיל 3. "הדפסת סדר ספרות הפוך" - while

כתבו תכנית הקולטת מספר שלם כלשהו.
התכנית תדפיס את ספרות המספר בסדר הפוך, 
כל ספרה בשורה נפרדת.
לדוגמה, אם נקלט המספר 1234, יודפס:
4
3
2
1

תרגיל 4. "טבלת מעקב עם לולאה"



לפניכם  האלגוריתם הבא הקולט מספר שלם:
1.      קלוט מספר ל max
2.      idx = 1 0
3.      עבור idx הקטן מ- 6 99 בצע:
3.1   קלוט מספר ל a
3.2   אם a > max
3.2.1       max = a
3.3       idx = i  idx++ 
4.      הדפס את xmax,id

א.     בנו טבלת מעקב  לקלט 23,34,45,65,12,32  (הקליטה משמאל לימין) . ציין את הפלט.










































ב.     רשמו מה מבצע האלגוריתם? (יש לרשמו משפט אחד בלבד.)

                                                                                                                                                                                                                                                                                    

תרגיל 5. "האם תלת-ספרתי" - while

כתבו תכנית הקולטת מספר תלת-ספרתי ומדפיסה true אם כפל ספרותיו מתחלק ב- 10 ללא שארית.

תרגיל 6: "זוגות-כרטיסים - while


קלוט 50 זוגות של כרטיסים, סה"כ 100 כרטיסים. בכל זוג, הנתון הראשון מציין שם של תלמיד, והנתון השני מציין ציון. הדפס את שמות התלמידים אשר עברו את הבחינה – ציון גבוה מ 55, וכן את ממוצע הציונים של העוברים. (כלומר, בחישוב הממוצע אין להתחשב בציוניהם של הנכשלים). שים לב למקרה בו כולם נכשלו.


הערה : אין צורך לבדוק את תקינות הקלט .

הכינו שאלותיכם לשיעור הבא.

בשיעור הבא
נעבור על התרגילים שקיבלתם כשיעורי בית.
מבחן לדוגמה אותו תעשו בכיתה, ולאחר כשעה נבדוק אותו.

להתראות, רן.




תגובות