חוף השרון יום ב'

בכיתה
1. תרגיל פותח שיעור: עמ' 172 תרגיל 9: דו-ספרתי מקסימלי * (while).
    + הרציונל האלגוריתמי למציאת המספר המקסימלי
2. תרגילים: ביצוע חוזר עד לזיהוי זקיף: עמ' 172 תרגילים 6-11
3. חזרה על טבלת מעקב

בבית
1. השלימו מה שלא הספקתם בכיתה: עמ' 172, תרגילים 6-11.

2. קראו עמ' 174: "חלק ב: ביצוע חוזר עד למעבר חוסם".
    הרעיון במעבר חוסם דומה מאד לזקיף, כמו שתפקיד הזקיף לקבוע מתי לא תתאפשר עוד הכניסה ללולאה,
    כך גם תנאי כמו (while(n>0 קובע מתי לא תתאפשר עוד הכניסה לבלוק הלולאה: אם הערך של n יהיה 0 או פחות.

3. קראו עמ' 174-175 את "דוגמה פתורה 3: מספר הספרות של מספר **"
    כולל את טבלת המעקב לפתרון. ודאו שאתם מבינים היטב את הכתוב בטבלת המעקב.
    הערה: בטבלת מעקב אין צורך להקצות עמודה עבור ההוראות. עמודה זו מופיעה בספר כדי להקל עליכם להבין אותה.

4. בצעו עמ' 177-179 תרגילים 14-29.

5. קראו עמ' 182: "חלק ג: ביצוע חוזר עד לשינוי מצב של דגל".
    דגל הוא משתנה מטיפוס בוליאני (שערכו יכול להיות true או false בלבד).
    קראו גם דוגמאות פתורות 5 ו- 6.

6. קראו עמ' 184: "חלק ד: מסננת קלט".
    מסננת קלט "משוכללת" יותר מזקיף, כיוון שהיא בודקת שהקלט נמצא בטווח הערכים הרצוי.
    למשל, בכיתה פתרנו תרגיל בו קלטנו מספרים דו-ספרתיים עד הזקיף 999-.
    ראינו שניתן לכתוב (while(n!=-999 או לכתוב (while(n>9&&n<100. שני התנאים נכונים.
    התנאי הראשון הוא הוא תנאי-זקיף ואילו התנאי השני הוא "מסננת קלט".
    אמרנו שהתנאי הראשון גורם לכך שקלט המספרים יסתיים כאשר המשתמש יקליד 999-, ואילו התנאי השני
    יסיים את קליטת המספרים מהמשתמש, כאשר זה יקליד מספר שאינו דו-ספרתי.

7. בצעו בעמ' 184-185 תרגילים 33-39.

8. שלחו אלי למייל את התרגילים המודגשים (סעיפים 1, 4, 7).
    מועד אחרון לשליחה: ככתוב בדף הנהלים, 7 ימים מיום פרסום הפוסט, כלומר עד ליום ב', 10.12.18 בשעה 23:59.

9. שי לחנוכה: לבחירתכם, אם תרצו, תוכלו להגיש עד ליום ב', ה- 10.12.18 רק את התרגילים שציינתי בסעיפים 1 ו- 4,
    ובמייל נפרד, עד ליום ב', ה- 17.12.18 את התרגילים של סעיף 7.

10. הערה: שלחו את שיעורי הבית במייל ברור, בהתאם לכתוב בדף הנהלים, תוך ציון שמכם הפרטי, שם המשפחה
      והכיתה. בצעו שמירת התרגילים בתיקיית HW20181203 וכווצו נכון התיקייה לקובץ rar. אם צריך, שלחו קודם
      לעצמכם כדי לוודא ששיעורי הבית מגיעים כנדרש. שיעורי בית שלא יגיעו באופן תקין, לא יחשבו כהכנת שיעורי בית.

בשיעור הבא
השיעור הבא יתקיים ביום ג', ה- 11.12.18 לפי המערכת הרגילה, בשעות 1-2:
1. בדיקת שיעורי הבית ומענה על שאלותיכם.
2. אם יהיה זמן, הצגת הלולאה for.

חג שמח, רן.

תגובות